kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under november 2007

Av Filippa - 27 november 2007 19:42

Jag hade med mig en minibanan och två mandariner till school today, misstolka om ni vill. Men jag åt första mandarinen på kultur-och Idéhistorie timmen och minibananen och den andra mandarinen på matten. Pontus ska alltid kommentera när jag äter någonting.

Han ba "Du måste ha väldigt bra förbränning eftersom du äter hela tiden!"

Jag, helt förbluffad, sa "Vadårå? påstår du att jag äter för mycket eller?"

Pontus: "Nej, bara att du måste ha onormalt bra omsättning.."

Erik: "Ouch, Pontus! Du är ute på hal is just nu, väldigt hal is!"

Pontus: "Va?... allt jag säger är att om Linnea skulle äta lika mycket som Filippa så skulle hon bli tjock"

Linnea: "Vänta lite nu! Påstår du att jag inte har någon bra omsättning eller?"

Erik: "Ouch! Pontus, du gräver din egen grav just nu"

Haha, så sköna människor man känner ;)


Av Filippa - 27 november 2007 16:17

Helga fråga moi och Bekish om vi ville vara med i en showtävling. Det skulle ju vara merde roligt men som att vi har nån erfarenhet av att vara med i isshower :P haha. Men har funderat lite på det och vi tror vi ska göra nån sorts hiphop program om vi ställer upp.. vi kommer å loosa så merde mycket!

 Men det roliga är ju att Micke skämtade med Joanna att de två skulle ställa upp i paråkning så på onsdag ska hela gruppen ta det seriöst. Helga ska säga att hon anmält dem och Joanna ska ha med sig förslag på musik ;) så merde bra asså!

Sen efter träningen ska vi säga "Förresten Micke, vi skojja bara. Men eftersom att du å Joanna redan börjat fundera på ert program kan vi ju alltid anmäla er!" :P vi kommer å ta knäcken på Micke en vacker dag..


Så ska Bekish and moi ställa upp i showtävlingen? jag gör det bara om Micke, Maggan eller Rigmor hjälper oss med ett nummer.

Av Filippa - 25 november 2007 16:03

Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo! Woohoo!

-ville bara förmedla min glädje parce que Bekish et moi sont les gagnants! nous avons gagné les medallions d'or hier soir! wohoo! wohoo! wohoo!

Okej, för er som saknar kunskap om det franska språket så förmedlade jag att Bekish och jag rockar fett! vi ploskade hem varsitt guld i går på Djurgårdspiruetten, merde big pokal asså! haha, jag vann specialpriset också. Den var ju inte lika fin som den bigga pokalen men ändå.... det var en rosa puma skridskoväska ;) haha

Det var en gubbe där som skulle intervjua alla ettor. Det var såå onödigt för vem bryr sig egentligen om att jag har ett guldhalsband med en skridsko runt halsen? sen så var jag ju sist på tur också så typ alla hade gått hem förutom människorna från klubben.

den där gubben ba "Så nu är det här din favorit hall?" Smiiiiiile :D

Va fan tror människan? att jag älskar å frysa ihjäl eller vad?

"umh.. typ"

"haha, typ. Ja, så kan en vinnare också svara" Smiiiiiiile :D

Av Filippa - 7 november 2007 22:06

Vill bara tacka mina underbara vänners finfina diskretion!

Det började med att vi skulle hämta våra engelsk böcker i biblioteket, självklart sitter Jenka där vid en dator, jag trodde jag skulle dö. Hedvig som står bakom mig i kön viskar ovanligt bra att Jenka sitter där, varför tror hon att jag e högrad i ansiktet och gömmer mig i bokhyllan?? Linnea som står bakom Hedvig ropar ovanligt högt "Men Filippa! Det gör ju ingenting, du HAR ju D nu!", jag dog, bildligt.

   Hedvig sa att Jenka kolla upp när han hörde Linneas finfina röst.


Sen har vi ju Pontus också, och Gustav. haha. Idag vud lunchen så gav Gustav svar rakt på tal till Jenka och Gustav kan vara väldigt rakt på svar! När vi åt lunch kollade Pontus vad Jenka hade för sig på andra sidan glasväggen och fyra bord bort.

 - Nu pratar han med sin blonda kompis..... nu med sin brunhåriga... nu kollar han på.. MIG!


Så nu tackar jag Gud för att ha givit mig sådan underbar diskretion kompisar har i sådana här situationer. Tackar.

Ovido - Quiz & Flashcards