kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under september 2007

Av Filippa - 25 september 2007 20:58

Har fått brev av Bloomster. Jag får bo hos henne om jag åker till london! JAG KOMMER ATT ÅKA TILL BLOOMSTER I LONDON! :)

Nu gäller det bara att ringa Ullis och fråga om hon kan boka una flygbiljetto till moi aussi. Grevinnan av Totally får äntligen åka till landet där hennes släkt (den adliga biten i alla fall) härstammar ifrån! omg!

Måste fortsätta med le NO. Förbannade  merde skit rapport om östersjön. Vem bryr sig egentligen om ifall sniglar tycker om att bo en klippa och inte en identisk klippa 10 meter bort? inte jag i alla fall.

bonne nuit, ska se på desperate houswifes. 

Av Filippa - 23 september 2007 21:41

Ville bara påpeka att jag efter min *host* hängivna *host* släktfoskning kommit fram till att jag är en åttondels grevinna.  Så, nu var det sagt.

/Grevinnan av Totally ;)

Av Filippa - 23 september 2007 21:12

Måste bara skriva om igår och Pontus nojja om att knarkare ska sticka heroin sprutor i benen på honom.

Åt middag hos pappsen, damerna C. var där ( =D ). Jag hatar smörsås. Den är ju för tusan bara gjord av smör! väntade i 20 minuter på Hedvig och Linnea nere i Karlaplans tunnelbanestation. Pontus hoppa på tåget vid t-centralen och Elin mötte oss vid Hornstull där vi hoppa av. Pontus är verkligen överklass. Han har nån paranoja över att varenda människa på söder antingen är knarkare eller knarklangare och att de är ute efter just honom att sticka sputor i benen på. Han vågade inte ens gå ner för en trappa själv! (det kunde vara en knarkare som lurade i buskarna). Det var ganska gulligt av honom :') Sen mobbade Hedvig och jag hans uttalande av Street. Striit som han sa med lindingö i.

Det var helt dött utanför och inne i lokalen där insparksfesten skulle äga rum/ ägde rum.  Vi väntade en halvtimme tills det kom lite mer människor. Träffade Lovisa och Mikkis. Väntade ännu en timme med att gå in. Sen gick vi, det var modigt av oss!

Måste bara påpeka att musiken var kass, fattar inte att det faktiskt var några homo sapiens sapiens som dansade till varenda låt. Några måste man ju dansa till, men inte alla. Det var ryska utbytesstudenter där också. Det tog ett tag innan vi kommit fram till att de var ryssar. De satt och trängdes på två soffor medan 4 -5 dansade för sig själva utanför den sociala dansklungan.


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LOVISA!!! :=)

Av Filippa - 22 september 2007 21:03

Jag har fått en bukett gula  rosor av mammsen. Jag älskar gula rosor :)


Av Filippa - 21 september 2007 22:08

Nu har jag yrt runt i lägenheten som en vessla och frenetiskt letat efter min konståknings licens. Det var ett kännslomässigt moment där en stund när jag trodde jag och mammsen letat förgäves, den tycktes ej existera nå mer (jag skulle få vänta ett år på att testa upp mig, snyft :'c ). Men mammsen fann den så slutet gott allting gott. Förutom imorgon. Dagen med stort D. It's the test dag. Wish me luck! :)


Så jäkla kul i skolan igår. Hedvig, Linnea, Pontus, Erik, Gustav och jag satt i trapphuset och Hedvig försökte förklara för Pontus hennes olika difinitioner av cool. Vilket tog en evighet så Linnea och jag var tvugna att hjälpa till för vi förstod precis vad Hedvig snackade om. Det är t ex en kille i natur-natur som Hedvig tycker är cool. Han har magrutor (grr! :P ) har vi hört ryktas. Detta gör honom till cool, men hans yttre är inte lika cool som det coola, så det coola väger upp det som inte var lika cool så att det blir cool. Detta kan väl inte vara så svårt att förstå! eller?..


Idag har vi haft orientering i lill-jansskogen. Det var kallt och för jäkligt! men Saini och jag tog oss i mål på en timme och några minuter. En mycket bon tid tycker vi (vi slog Pontus och Linnea! ha!... med två minuter, men ändå).

Nu ska jag sova. Blir upphämtad av Jennifer and her mother vid halv nio imorgon vid Gullmarsplan.

Bonne nuit

Av Filippa - 16 september 2007 20:59

Moi et la Bloomster.

Av Filippa - 16 september 2007 20:19

Kusin vitamin Ullis var här med moster under helgen. Det känns som att mammsen och jag blir utnyttjade av våra norrländska släktingar så fort de ska inhandla nya garderoben här i "storstan". Bara i år har de varit ner minst 4 gånger. Jag har också inhandlat lite uppgraderingar till garderoben: En kappa ā la 50-tal (fast moster tyckte jag såg ut som en ryss, allt som fattades var en pälsmössa ā la eskimo) tre tröjor bl a från Salt och ett par gråa jeans från MQ.  lord my goat för att mammsen pröjsade kappan. Annars hade jag varit pank ända ut till påska!

Ullis och hennes kompanjon Nathalie ska till London! och om jag har tur kan jag följa med som sällskap och sedan kampera hos Emily, T....... och Bloomster är tillsammans igen! och kan slutföra le letter to Bloomster blivande man mr. Orlando Bloom (hon behöver ju inte precis byta efternamn) Mwahahahaha!!! <---------- Jag är verkligen inte bra på evil skratt. Kan inte fatta att det var två månader sedan T....... och Bloomster träffades för första gången!


Saknar Suzie, Mathy, Mickey, Bloomster, Anna, Eye, Criffe och alla andra! puss och kram på er! <3


Av Filippa - 8 september 2007 19:31

Oh herre gud vad denna dag varit flummig! tog lidingebanan till damerna C. Vi konstaterade att Totto var ett mentosbarn, jag vare en milklover och att sockersöt älskar  moi! ;)

Jag har pyntat Tottos engelskahäfte till coolio, tyvärr tyckte inte Totto detsamma! skrev bl a att Johnny is HOTHOTHOT!!!, 'att söka på google: Orlando Bloom naken', ritade en liten Johnny strandsatt på en öde hawaii ö.

Vi konstaterade också att 'Herre min Get' blir 'Lord my Goat' på engelska! XD

flumm..

Ovido - Quiz & Flashcards