kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under oktober 2008

Av Filippa - 31 oktober 2008 18:33

Av Filippa - 31 oktober 2008 16:09

Fredagseftermiddag o jag sitter med en kopp chai o en kanelbulle. Ska se på Sex and the City (igen) och bara mysa.

Mår prima fast jag börjar bli lite förkyld. Fick nämligen reda på lite skvaller om J från moder o M.

Nu ska jag fortsätta mysa med mitt chaite.

Av Filippa - 30 oktober 2008 16:51


Becka min älskling är på väg hit o vi ska mysa med Sex and the City filmen o kanske lite popcorn också om det finns i skafferiet.

Av Filippa - 28 oktober 2008 22:19

Jag hatälskar den här byn.


Jag älskar fjällandskapet o snön. Jag avsky tystnaden o isoleringen från omvärlden. Hur kan man älska en plats samtidigt som man avskyr den?


Av Filippa - 24 oktober 2008 14:01


Blev stoppad idag av en sån där kille från naturskyddsföreningen som ville värva naturfaddrar när jag promenerade hem från Skolan. Han pratade på deras organisation o frågade till slut om jag ville bli en "naturfadder". Visst sa jag, måste bara ha tillåtelse av mor min först. Han såg helt häpen ut o sa att han var bombsäker på att jag var arton.

Det gjorde min dag.


Synd bara att mitt leg inte säger samma sak. Är tolv år på bilden så no way att jag kommer in på några studentskivor i vår. Ibland känns livet bra hopplöst.


 

Av Filippa - 23 oktober 2008 21:58


 So many new places

I cant remember names and faces


Av Filippa - 21 oktober 2008 19:14


 Eftermiddagen spenderades med bullbak. Mikki behövde muntras upp över J:s orättvisa bedömning i idrotten, L var sugen på mys o jag ville fira att geografiprovet äntligen var över. No more plugg innan lovet!

 Det blev hederliga kanelbullar, exotiska kardemummabullar o heliga vaniljbullar. Enligt receptet skulle det bli ca 42 st bullar. Vi fick ca 30 bullar.

Gissa hur mycket deg vi .. provsmakade..host


Ovido - Quiz & Flashcards