kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under september 2008

Av Filippa - 30 september 2008 16:39

Underbar dag. Drog ned på stan med Charlou o H på håltimmen. Kolla efter svart trikåkjol att ha under blusen på helgens stundande dop.

Fick chai latte abstinens o sånt ska tas på allvar så det var bara o pallra sig ned till Espresso House.


Hade glömt alla anteckningar till samhällskunskapen idag men partipolitiken gick susen med lite improvisation. Jag tror nästan att min partipolitik var bättre än fp:s orginal!


Eftersom jag o H o S ej tagit portättfoto fick vi göra det idag, ute bland löven! tjoho vad mys det va!


Nu väntar en uppsats till svenskan imorgon att påbörjas o avslutas.

 Not Najs.

Av Filippa - 29 september 2008 21:06

Söndagskvällen var mys.

Av Filippa - 29 september 2008 14:25

Har så mycket spring i benen. Lyssnar på Coldplays Viva La Vida och det är inte sant hur mycket jag ser fram emot att få träna ikväll!


Söndagskvällen var magnifik! Cocktailklänningen kom fram ur garderoben o Sara gjorde sin vodkadrink ā la Sara (dvs vodkadrink utan vodka) o nu måste jag rusa till l'école!

Av Filippa - 27 september 2008 16:18

Den härliga cookietröjan damp ned i brevlådan i tisdags med ett härligt brev från gudsyster.

Om två veckor ska jag skicka den vidare till tottoro.

Av Filippa - 27 september 2008 13:32

Jisses vad jag känner mig duktig! dagen började med uppstigning kvart över sju o sen dess har det vart fullt ös; bussen mot ishallen gick 8.00 o väl på friidrottsplanen sprangs det 1200 m plus all annan uppvärmning. Efter det var det 2 h is (jag var kanske inte den mest ambitiösa åkaren andra timmen..) o förmiddagen avslutades med stretchning o nedjoggning 400 m.


Nu är det PLUGG som gäller!

Av Filippa - 23 september 2008 21:42

Jisses! gjorde just ett Ecological Footprint test nu för Staden o Framtiden imorgon. Resultatet blev:

If everyone one the planet lived your lifestyle. We would need 2.08 earths.



www.myfootprint.org

Av Filippa - 23 september 2008 16:29

Världens sjukaste sak hände mig idag. Drömde en dröm i natt som jag inte kan placera; mardröm eller relativt bra dröm?


Saken är den att drömmen blev verklighet på eftermiddagen.

I drömmen såg personen ned på mig uppifrån trappen i mitt trapphus.

I verkligheten såg personen ned på mig uppifrån trappen i skolans trapphus.

I drömmen Pratade personen med sina universitetskompisar nedanför trappan.

I verkligheten nedanför skolans trappa tillsammans med sin föredetta klasskompis.


L.Ä.S.K.I.G.T

puss på nosen

Ovido - Quiz & Flashcards