kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under juli 2007

Av Filippa - 11 juli 2007 15:24

Dagarna bara segar sig fram. Är det inte meningen att man ska ha roligt på sommarloven för på terminerna stryps fritiden av arbete och träning?

Har städat rummet. Bakade merdé goda kärleksmums igår.


Pappa ringde, de är i huset i Frankrike. "Pratade" med Ebba och Fanny på telefon, okej, jag pratade och de var helt tysta. Men när Fanny höll i telefonen och lyssnade till min underbara röst hörde man Ebba skrika 'EBBA IPPA!!!' i bakgrunden och när Ebba höll i telefonen hörde man Fanny skrika 'MANNY IPPA!!!'



Av Filippa - 8 juli 2007 20:43

Jag känner mig helt isolerad från omvärlden.. även om jag bara har 15 minuter ner till drottninggatan( :D ). Jag har varit trädgårdsmästare nere på gården. Rensat ogräs, huggit ner lite grenar och buskar, haft ihjäl maskar, lagt ny jord som jag misstänker innehöll gödsel av nåt slag, sått frön till Fingerborgsblommor och stundentblommor. Även planterat jordgubbar.


Av Filippa - 2 juli 2007 20:29


Idagvar jag på stan (fatta att jag har gångavstånd på 15 minuter till drottninggatan! ..jag är så efter). Inhandlade de nödvändigaste sakerna till konfalägret:


Regnkläder (inga galonbyxor som Ebba och Fanny har på dagis, nej! detta var riktiga regnkläder! :D )

Överdragskläder

En persikofärgad tröja från Puma

Ett rosa linne från... sportex nere på gatan

Två böcker av Jane Austen, Övertalning och Förnuft och Känsla

Ett par svarta mjukisbyxor

En gråvitrandig myströja från H&M

En träningstopp

En dödskallescarf

samt En ananas glass från Pressbyrån


Mammsen and moi tog även en ypperligt god lunch på Himlavalvet uppe i observatorielunden.

Av Filippa - 1 juli 2007 23:07

Har verkligen inte varit aktiv i bloggen den senaste veckan. Typ ingenting har hänt fast det ändå har hänt någonting: Varit på Stockholmslägret i Tumba, lärt mig vart Karlbergs pendeltågstation ligger (efter), ätit frukost på tåget, inte landat ett enda dubbelhopp, fått blåmärken på armbågarna, snärtat till med hopprepet på armarna så att jag ser ut som en mongo som skär sig med kocknivar, träffat nya människor, tränat på ett test jag sen inte fick testa, fått träningsvärk på foten, byggt levande pyramid som på cheerleading (var en del av grunden, tre tjejer ovanpå), värmt lunch i ishallens mikro, glömt lunch hemma, köpt godis mot reglerma, gick till Tumba centrum mot reglerna för att köpa godis, blivit påkörd av en moppe, blivit hög på Dextro samt fått puss och kram av Ebba och Fanny.

Ovido - Quiz & Flashcards