kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under juni 2007

Av Filippa - 28 juni 2007 21:17

Hej Hicky!


Tänkte bara säga hej, man kan inte lämna kommentar på din blogg om man inte själv har blogspot, så Hej! ;)


Adiõs ma cherie!

Av Filippa - 22 juni 2007 12:47

Sitter fortfarande i pyjamas, pratar med Maria på msn. Rihanna med umbrella är på radio, den låter väcker så många minnen. Speciellt när Annie och Lovisa satt i den iskalla korridoren i skolan och sjöng refrängen, och när vi shaka loss till den på balen! och jag blev klackad av Annie, har fortfarande blåmärke på foten, aargh!


Un lista om Johnny

av Hickenstein och Filippa


1. Pirates of the Caribbean

För att Johnny är den enda som kan behålla sin sexighet och manlighet i rastaperuk, pirathatt och gummistövlar.


2. The man who cried

För att Johnny bara är bäst. Så snygg när han rider på Paris gator tillsammans med de andra två romerna och för att han bara var så bra. Man måste se den för att förstå. Han var en tvättäkta gentleman när han låtsades sova så att Christina Ricci kunde gå.


3. Edward Scissorhands

För att det är en bra story och han Johnny spelar så bra när han ska föreställa en människa som inte blivit till på det vanliga sättet utan blivit byggd av en crazy vetenskapsman.


4. From Hell

För att Johnny knarkar opium, badar badkar, är groggy och helt enkelt bara är Johnny.

Av Filippa - 20 juni 2007 22:44

Övernattade hos Sofia och Maria i deras blåa hus. Vi hade skojj om man kan säga så. Speciellt när Maria och jag talked about Johnny Depp in the middle of the night medan Sofia snarkade så sött ;)

 Sofia och jag kollade filmer på Ica medan Maria letade efter Sofia längre in i butiken. Vi hittade en Johnny film och en Dirty Dancing. Vi slog till.


Åh, imorgon ska jag träffa Hicky! Vi ska ha en Johnny dag och se på film eller nåt och sedan se på 21 jump street som går på tv4 guld klockan 19.30


Jag vill ha en Johnny.. Totto och jag låg på hennes säng och stirrade på hennes stora affisch av Orlando Bloom på dörren, Vi ba dregel.


Diggar Tottos flying bulls (blev lite fel där vid middagen)

Av Filippa - 20 juni 2007 20:15

Lyssnar på Walking on Sunshine, very trés bien!


I used to think maybe you loved me, now baby I'm sure

And I just can’t wait ‘til the day when you knock on my door

Now everytime I go for the mailbox, gotta hold myself down

‘Cause I just can't wait ‘till you write me you're coming around


I’m walking on sunshine whoa

I’m walking on sunshine whoa

I’m walking on sunshine whoa

And don’t it feel good

Hey, alright now


And don’t it feel good

Hey yeah I used to think maybe you loved me, now I know that it’s true

And I don’t want to spend my whole life, just waiting for you

Now I don’t want u back for the weekend

Not back for a day, no no no

I said baby I just want you back and I want you to stay


I’m walking on sunshine whoa

I’m walking on sunshine whoa

I’m walking on sunshine whoa

And don’t it feel good Hey, alright now

And don’t it feel good

Hey yeah

And don’t it feel good

Walking on sunshine Walking on sunshine

I feel alive, I feel the love, I feel the love that’s really real

I feel alive, I feel the love, I feel the love that’s really real

I’m on sunshine baby o!

I’m on sunshine baby o!

I’m walking on sunshine whoa

I’m walking on sunshine whoa

I’m walking on sunshine whoa

And don’t it feel good

I’ll say it again now

And don’t it feel good

Av Filippa - 20 juni 2007 20:04

Okej, Sofia och Maria och jag har bakat spybullar igen! ärligt smeten ser ut som maginnehållets ruttna, förtvinade rester från gårdagen. Så vi fyllde spybullarna (som idag blev spykorvar) med srucolasallad, fetaost, svarta oliver och soltorkade tomater (de var indränkta i olja så vi duschade dem).


Sålde cookies idag (trackade en gubbe sex gånger). Maria och jag hade spydeg på våra finfina förkläden som jag sydde förra året av budget tyg från IKEA. Totto (sofia, don't ask me hur hon fick det namnet) hade ett pippi förkläde som jag råkade ut för igår när vi trackade pajtanten med spybullar(synd nog var hon inte hemma). Istället fick vi en ny kärring att tracka med våra spybular, en träningsnarkomananorektisk shirt kärring!). Hur som helst så ska vi snart äta middag och sedan ska jag ta lidingöbanan till ropsten och siitta och ruttna på tunnelbanan.


Juste! igår hyrde vi två filmer. Den ena hette Phat Girlz och var äkta budget! den andra var Les Miserablès! den sist nämnda såg vi i morse och blev inte klara med  den förren vid 2 tack vare att Maria glömt ställa väckarklockan. Men det gör ingenting för Maria and moi hade very kul igår när Sofia snarkade ;)


Av Filippa - 19 juni 2007 17:01

Halloo!

Jag har märkt att jag liksom har blivit beroende av att blogga! Bloggandet är en liten sak som har växt och tagit upp allt mer plats! typ som ett beroendemissbruk. Typ som Edith Piaf blev drogberoende efter arr Marcel dog i den där flygkraschen. Fast jag har ju inte precis förlorat någon i en flygkrasch dårå... Mitt beroende av bloggen har ökat betydligt efter skolavslutningen... Det är nog så att Jonas har lämnat en plats i en mitt hjärta precis som att Marcel lämnade ett i Edith Piaf's. Och istället för att fylla detta hål med droger så fyller jag det med ord. Jag saknar JONAS!!!!

nu ska jag baka spybullar!


*Hicky! du får mig att framstå som en läskig granne. Som den där grannen i Desperate Housewifes med alla bilderna på barn på väggen nere i källaren.


Åter till spybullarna..

Av Filippa - 19 juni 2007 00:39

Omg! Hicky får mig att framstå som värsta cybernörden utan liv i sin blogg! how rude!

Hur som helst så känner jag mig inte riktigt lika glamourig som mitt alter ego filippa- kärleksakuten. Istället för att sitta i min rosa snurrfåtölj sitter jag vid datorn och skriver gnagande inlägg likt en hamster i mina hemsydda grönrandiga sommarpyjamasbyxor och en förstor t-shirt. Klockan är tjugo i ett på natten och jag bloggar. Det är Hickys fel. Varför låter jag mig ens övertalas av en person vars namn liknar Frankensteins? Hickenstein & Frankenstein, Frankenstein & Hickenstein? Var det inte Frankenstein som var vetenskapsmannen och att han var det riktiga monstret? Nu saknar jag verkligen de där låånga svenskapassen med Kajsa. Fatta vad långt namn Mary Shelley har, Mary Wollenstonecraft Shelley. Snacka om brist på fantasi när upphovsmannen till namnet Wollenstonecraft kom på det. Typ satte ihop de tre första namnen han såg. Det skulle ju typ vara som att jag satte ihop ett efternamn av de tre första sakerna jag ser: iPodminihårbandskiva. Hur sjukt låter inte det?

Nej lilla filippa! nu ska det inte bli personangrepp här!

Jag säger då det Socker och Milk! Detta är Hickys fel, snark!

Av Filippa - 18 juni 2007 22:55

Pratar med Hicky på telefon och Maria på msn. Kärleksakuten låter så oseriöst när man säger det på finlandssvenska. Kärleksakuten-Cityakuten, ser ni sambandet???

Kärleksakuten låter som finska såpan som går på tv, eller värsta talkshowen där jag sitter i en rosa snurr fåtalj och grillar mina gäster. Den första skulle vara Hicky och hon skulle få frågan vad hon skulle göra om det står i manus att hon skulle ha en nakenscene med Johnny Depp (Rachel Bilson fick samma fråga i cosmopolitan).

Hicky: Om det inte är ett bra första intryck att svara ja på förfrågan så skulle jag säga hej, Jag heter Mathilda och råkar veta att du heter Johnny Depp. jag tycker du är sexig med många x!

Ovido - Quiz & Flashcards