kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under september 2008

Av Filippa - 14 september 2008 18:52

En rät linje går genom punkten (1; -3) och är parallell med en linje som går genom punkterna (7; 4) och (2; -6). Bestäm ekvationen för den förstnämnda linjen.


Fadern är ute och jagar rådjur, Ebba o Fanny ser på Bolibompa, Anna rensar garderoberna och jag äter äppelpaj.


svar: Linjens ekvation är  y = 2x + 5

Av Filippa - 13 september 2008 09:42

The-lonley-girl-som-inte-har-något-liv-utan-spenderar-fredagskvällen-med-att-träna ska äta sina rostade smörgåsar nu.

Av Filippa - 11 september 2008 20:43

Rainbowarriors av CocoRosie

Av Filippa - 11 september 2008 15:25

Fick för mig att en rosa gris gick över gatan idag. Det var bara en liten fet minihund med rosa kläder. Lite läskigt var det allt! började fundera om allt verkligen stod rätt till med mig..

Min fredag är verkligen fullbokad men ändå inte planerad vilket går mig på nerverna o jag känner hur paniken stiger. Blir det träff eller träning? träff och träning? träning o kvällsfika? träff o kvällsfika? eller träff, träning och kvällsfika?

Jisses, hjälp mig någon!

Av Filippa - 9 september 2008 18:18

Mademoiselle M bjöd in sig själv hem till mig efter samhällskunskapen. Vi bakade scones, bara sådär liksom. Myste i köket med våra nybakta scones som åts med björnbärsmarmelad. Kokade upp vatten o drack persiskt kanelte. Pratade óm lite allt möjligt o hade allmänt mys.


Av Filippa - 8 september 2008 18:18

Världens finaste örhängen kommer från Pilgrim och blev mina i fredags! se så fina de är. Kunde inte motså att köpa dom!

Av Filippa - 5 september 2008 16:36

Om någon timme eller två sitter jag på tåget upp till Umeå. Älskar att åka nattåg! ska ta med lilldatan för den kommer bli needed om jag ska göra engelskan. Kan kanske smyga ner en film i bagaget också som kommer fram frammåt kvällen..

Hoppas det regnar!

Av Filippa - 4 september 2008 22:35

Var över på en liten kvällsvisit hos H. Vi är liksom släkt.. Hon ska på en blind date på lördag så vi kollade igenom tänkbara outfits och drack te. Jag pratade lite med marsvinet Duffus. Efter någon timme talade klockan om att det var dags för mig att bege mig hemmåt. Så nu är jag hemma och har just läst klart alla sidor vi hade att läsa i historia. Vad duktig jag är.

Ovido - Quiz & Flashcards