kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Filippa - 17 juli 2008 21:08

Drar hem till damerna Carlsson och deras blåa hus. Cookies we do love!

grrr


Hittade en t-shirt på Urban Outfitters. En indigofrägad kakmonstertröja med budskapet "Make cookies, not war".


den skall skickas mellan systrarna och tvättas efteråt.


Vi är systar i kakmonstertröja.

Av Filippa - 17 juli 2008 17:59

En härligt god pasta bolognese som åts upp av Bloom och moi under en tripp till Båstad.

Av Filippa - 17 juli 2008 12:20

Efter en arbetsam förmiddag nere i tvättstugan ska jag nu träffa mina älskade damerna Carlsson. Hela hemmet är upp-och-nedvändt inför Grekland som ska resas till på lördag. 

Av Filippa - 17 juli 2008 11:29

Min Skåneresa börjades med Truman Capotes novell Frukost på Tiffany's och Dovers härliga låt Caught by the River.


Upptäckte att tåget från Götet stannade vid en station vid namn Alingsås. Någon som minns sig ha sagt att Alingsås var ett samhälle ā 20 hus?

Av Filippa - 17 juli 2008 00:17

Sprang runt i Blooms kök en dag och jagade en fjäril. Upprepade samtidigt mantrat "Come here little butterfluyi! Butterfluyi where are thou?". Jag kände mig grown up.


När min lilla fjärilsjakt var över kunde vi alla bege oss in till båstad och bevittna kvartsfinalen mellan en italienare och en ryss. Bloom och jag höll på Safini. I denna lilla tätort med 5000 invånare (100 000 under tennisveckan), inmundigade vi varsina underbart goda croissanter med brie och salami.


puss på nosen.

Ovido - Quiz & Flashcards