kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Filippa - 17 augusti 2007 22:58

Börjat gymnasiet, Norra Real. Aldrig besökt skolan tidigare, bara åkt förbi med 42:ans buss. Det kändes liksom lite konstigt att gå in genom de där portarna och veta att man ska göra det hundra gånger till och att den där hundrade gången inte alls kommer å vara lika speciell som den första.

Har två mentorer (?). Den ena är helt OK, Rolf heter han och är min handledare. Den andra är en,hm.. hur ska jag beskriva honom Lindy? en Klaus (annat namn för ett annat namn pga bloggens osekretess). En Klaus i egen hög person (och hans personlighet är hög enligt honom själv!!). Undrar om vi kommer att få se honom göra en Klaus under våra tre år på Norra. Jag tror att göra en Klaus tillhör den Klaustiska personligheten.

Nu så kanske ni undrar vad en Klaus är så det ska jag förklara för er, fast det kanske inte blir rikigt rätt för jag var inte där när Klaus gjorde en Klaus, hörde det genom Lovisa, Lindy och Hicky.


Det var en gång en liten Klaus. Han ställde sig på en stol och vips så välte den omkull när han sträckte på sig. Klaus vurpade och föll på stolen. Han blev liggande på rygg och rörde inte på sig. Alla lärare i datasalen fick panik och sa åt honom att ligga alldeles stilla. Ambulansen kom och lyfte upp Klaus på en bår. Då frågade de om han ville att någon kamrat skulle hämta hans skor. Klaus svarade att det var okej, han kunde själv gå och hämta dem (Klausen inträffade högst upp i skolan, sex våningar). Ambulansmännen insåg då att Klaus inte alls brutit ryggen eller något liknande. Han var frisk som en ödla så de åkte tillbaka till sjukhuset utan Klaus.

 Det, mina damer och herrar, var en Klaus.


Har även avslutat en lägervecka i Älta. Hade den ökända ryska Tatiana som tränare. Hon ba: "Du vara förfärlig, Katastrof!!!". Sedan kunde hon också säga att man var mycket duktig, men en katastrof.

Jag diggar Tatiana.

Ovido - Quiz & Flashcards