kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under augusti 2008

Av Filippa - 19 augusti 2008 18:13

Av Filippa - 9 augusti 2008 12:39


Lyssnade på min telefonsvarare nu på förmiddagen. Hallelujah! Mes petites Soeurs Ebba o Fanny hade lämnat ett ubergulligt meddelande till mig. Thank God att jag får se dem idag! Det kommer bli kramkalas o en massa pussar.

Av Filippa - 8 augusti 2008 21:41

Stockholmsfest men självklart är det åldersgräns på festen på Stureplan. Man förväntas tydligen nöja sig med vattenkrig på Gärdet i min ålder. Farao.

Av Filippa - 8 augusti 2008 18:06

Fika med kusin B på café 113 50.

Fick en present av Linneaus. Måste jag säga någe mer?

Har namngett honom efter Billy, spöket i min garderob som alltid kommer fram när jag pratar med Linneaus på telefon.

Av Filippa - 8 augusti 2008 12:27

Idag ska jag, efter att ha torkat håret o dragit på mig mina gula gummistövlar, bege mig ner till sveavägen där jag ska träffa min amerikanska kusin B för en lunchdate. Tre år sedan sist.

Av Filippa - 7 augusti 2008 20:31

Var på stan idag igen med moder, moster o kusin. Andra dagen i rad och inte den sista heller. Imorgon beger de sig ut igen. Gjorde ett fynd idag: ett par ubersnygga svarta skor från Björn Borg med klack. Påminner om madame M:s o Mollys identiska skor. Love them!


Vi lunchade på en persisk restaurang och sen på eftermiddagen gick vi på bio o såg  Mamma Mia!

Måste säga att filmen var bättre än musikalen. Meryl Streep kan det där med att uttrycka känslor, något som inte syntes i musikalen på Circus.

Nu på kvällen gjorde jag o kusin varma mackor. Mysigt.



Av Filippa - 6 augusti 2008 22:22

Drog på stan med modern en stund på eftermiddagen. Samma kvarter som jag vandrade runt i igår. Kan tala om att jag kände absolut ingenting när jag gick där. Mitt raderande hade tydligen sin verkan.


Handlade en uberfin höstjacka från Fifth Avenue Shoe Repair och en tröja från Honkydory.


Mötte gamla männskor o pratade om lite allt möjligt. Sen var det middag med Moster, moder o kusin på Restaurang Primo. Vi utbringade en skål för Shopping o Livet. UBERMYS.

Av Filippa - 5 augusti 2008 20:19


Tog en promenad ute i regnet i mina gummistövlar. Fick en idé att promenera runt Karlberg, fråga mig inte varför, det kändes rätt bara. Samma väg som jag gick för väldigt längesen.

Det kändes bra att gå där. Helt ensam i regnet. Istället för härlig sommarvärme som rådde den där kvällen var det nu sommarkyligt. Syrenerna som då blommade spred inte längre någon doft och inte heller fanns det några att plocka o dofta på.


Medan jag gick där i regnet raderade jag honom bit för bit.

Allt som finns kvar är en kombination av siffror.

Resten är raderat.

Ovido - Quiz & Flashcards