kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under juni 2007

Av Filippa - 18 juni 2007 22:11

HON SER! Hicky ser vad det står på datorn! Hallelujah ;D

Av Filippa - 18 juni 2007 22:04

Pratar med Hicky på telefon, msn och på blogg! too mucho ... something!

Av Filippa - 18 juni 2007 00:06

Detta inlägg dedikerar jag till min kära Hickenstein!

Helloo Hicky! Jag kunde inte lämna en kommentar på din blogg så jag lämnar den här!

Jag tänkte bara skriva att jag har sett sådana där näsrensare nere i Odenplans tunnelbana. Det är någon yoga klubb som satt upp massor med bilder på människor upp och ned (precis som han den där sjukliga tibetanfantasten i en gammal episod av cityakuten(åh gud! nu låter jag som värsta teve freaket utan liv)). Det är i alla fall en snubbe som pyntat skyltfönstret med näsvattenrensarkannor!


Good night!

Sleep tight!

Don't let the bad bugs bite!

Av Filippa - 17 juni 2007 11:12

Gud vad jag har tråkigt! Sitter ensam på mitt rum denna söndag och hör hur regnet slår ner på fönsterbläcket. Mitt liv är precis som den där Lemon Tree låten! Tänk om dom skrev den om moi! :D  detta är ju bara för sjukt!


I'm sitting here in the boring room

It's just another rainy sunday afternoon

I'm waisting my time

I've got nothing to do


Hela låten stämmer ju typ förutom att jag inte kör runt i min bil, jag vandrar inte i någon öken och jag kollar inte på ett gult citronträd utan ett genomdränkt rönnträd ute på gården.

So long suckers


oh gud! detta är ju bara för deprimerande


Av Filippa - 16 juni 2007 00:24

Pratar med Sofia och Maria på msn. De var här idag på lite middag efter min fin fina skolavslutning. Vi såg på en film, crossroads, och jag började storböla lite då och då. Sedan såg vi på min inspelning från lärarnas spex nere i matsalen från i torsdags. De körde uppträdande till lite låtar och låtsades vara oss, avgångsklassen. Så jäkla kul! Jonas var klädd i en liten rosa urringad dress med rosa peruk!!! så sjukt bra! Sedan möttes hans och Veronicas läppar i en kyss till låten Sommartider Hej Hej. Undrar vad Veronicas man säger om det? ;)

Jag saknar min Jonas! ingen annan kan komma till en bal klädd i kilt! snyft, jag kommer aldrig mer att få se dem, kommer aldrig mer få höra Jonas skitdåliga låtar på morgonsamlingarna, han kommer aldrig mer skicka oss något veckobrev där han kallar oss för kottar!!!! :'O


Sofia och Maria spelade in ett urgulligt meddelande på videokameran, ska titta på det senare nån gång, känner mig för känslig just nu.

Av Filippa - 15 juni 2007 13:13

Bonjour!

The sentimentala coffe is here.

Vi hade skolavslutning idag och det var så merdé fint! Först hade vi en gathering i matsalen där lärarna fixat en projektor som visade bilder från året, maaat och cider. Vi tog avgångsbilder nere i Corneliusparken (?).

Nån tjej från 6-7:an sjöng Hallelujah av Rufus Weinwright och Tannaz sjöng långsamt farväl.

När rektorn och lärarna skulle tacka av oss alla nior, dundrade vi i bänkarna som en hjord antiloper i lejonkungen. Vi fick krans i håret av 0-3:an, paket av rektorn, betyget av Jonas (!) och kramar av resterande lärare. Hur sjukt det än låter så kommer jag sakna dem! Det är så konstigt att man kan sakna något som man gått och klagat på i tre långa år. Nu känns det bara sorgligt att inte längre kunna sitta nere i korridoren och frysa ihjäl för att matpersonalen öppnat porten för dagens enda transport som kommer tre timmar senare. Det känns konstigt att inte ha något skitstort arbete som måste bli gjort och det känns konstigt att inte kunna sitta i caféets röda soffor med kaffefläckar och prata om ingenting när man egentligen borde sitta och arbeta med det där skitstora arbetet. Jag trodde aldrig att jag skulle komma att sakna allt det där som man tagit för givet och klagat på. Nu är det slut med att smyga ner till musiksalen under lunchpausen och på ea timmarna tillsammans med Hicky och öva på pianot. snyft :'/

Av Filippa - 12 juni 2007 10:26

Good morning!

Alex väckte oss vid tjugo i sju (!) och sa att vi inte skulle hinna köpa frukost om vi inte gick upp tjugo i sju! Vi behövde ju inte vara tillbaka på skolan först vid fem i halv nio!!!

Åkte på Alexandras pakethållare dit och jag gör aldrig om det igen! hon kraschade med bakhjulet överallt och min stackars svanskota fick ta smällen. Vi körde mot enkelriktat vid Katarina norra och Alex envisades med att köra på trottoaren, därav min brutna svanskota!

Alla var typ på medis 7-eleven och köpte frukost; Johanna s, Jossie, Issa, Hannes, Johanna bd och några fler. Satt ute på bänkarna och åt.

Åkte på Lovisas pakethållare tillbaka. Hon envisades inte med att cykla på de förbannade merdé trottoarerna! så där cyklade vi på gatan en tidig morgon och hade allsång på Fool's gardens Lemon Tree <3


I'm sitting here in the boring room

It's just another rainy Sunday afternoon

I'm wasting my time

I got nothing to do

I'm hanging around

I'm waiting for you

But nothing ever happens and I wonder


I'm driving around in my car

I'm driving too fast

I'm driving too far

I'd like to change my point of view

I feel so lonely

I'm waiting for you

But nothing ever happens and I wonder


I wonder how I wonder why

Yesterday you told me about the blue blue sky

And all that I can see is just a yellow lemon-tree

I'm turning my head up and down

I'm turning turning turning turning turning around

And all that I can see is just another lemon-tree


Sing Da-da-da-da-da-di-da-da

Da-da-da-da-di-da-da

Da-di-di-da


I'm sitting here

I miss the power

I'd like to go out taking a shower

But there's a heavy cloud inside my head

I feel so tired

Put myself into bed

While nothing ever happens and I wonder


Isolation is not good for me

Isolation I don't want to sit on the lemon-tree


I'm steppin' around in the desert of joy

Baby anyhow I'll get another toy

And everything will happen and you wonder


I wonder how I wonder why

Yesterday you told me 'bout the blue blue sky

And all that I can see is just another lemon-tree

I'm turning my head up and down

I'm turning turning turning turning turning around

And all that I can see is just a yellow lemon-tree

And I wonder, wonder

I wonder how I wonder why

Yesterday you told me 'bout the blue blue sky

And all that I can see, and all that I can see, and all that I can see

Is just a yellow lemon-tree

Av Filippa - 11 juni 2007 22:32

Sovsäckarna är utrullade och vi har avverkat Bring it On, fem minuter av Eragon, och nu tre minuter av Shark Tale.

I'm so tired! alex hjälpte mig med ögondropparna, men filmen var nog mer intressant, dropparna kom på ögonlocken.

Lovisa sitter här som moraliskt stöd, hajen är så läskig ;)

Fatta att Robert de Niro sjunger opera! =O omg!

bai bai

Ovido - Quiz & Flashcards