kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Filippa - 24 maj 2008 23:37

Nästa år ska jag o mademoiselle H, aka hoppetossan, vara med i skolans modevisning! ;) Det var make up artister där o fixade håret o sminket på modellerna, typ 6 olika kollektioner (man kunde köpa kläderna efteråt om man så ville) o så var det en dj. haha, de hade till och med byggt upp en runway, satt upp strålkastare på övre läktaren.



Av Filippa - 24 maj 2008 22:52

asså va fan e det här?  har jag verkligen inget bättre för mig än att tracka min blogg med gnagande inlägg var sjätte minut o att se på alla budget artister i eurovision? fast Rysslands bidrag var det ända som nådde en viss klass, faktiskt. Inte bara för att den fantastiske o helige Plushenko stod på scenen.. jo, faktiskt bara därför! Hur fixa de is på scenen? det var säkert sån där plast is.. de snackade om plast is igår på rix fm morron zoon? asså, är det zoon, zoom eller zoo? jag har aldrig fattat vilket det är...


Jag ska faktiskt skriva en barnbok nu!

Av Filippa - 24 maj 2008 22:18

Nu har jag funderat ett bra tag.. Jag ska bli barnboksförfattare..Men för det måste jag ju ha en fantastiskt ypperligt originell idé som alla barn bara älskar.. o lite illustrerade bilder... o ett bokförlag som nappar på min fantastiska icke existerande barnbok.. Jag ska börja genast!


1. vad ska den handla om? kanske hunden vovv? men asså.. barnböcker ligger ganska långt ifrån mitt känslotillstånd just nu. Nej nu har jag en idé! c'ya in da bookstore! ;D

Av Filippa - 24 maj 2008 21:40

Jeeeeeeesus vad längesen man kikade in här! pratade med socker i fånen idag, vi snacka om allt från gummistövlar till klassresor o polkagrisar..


Mr Chottis has not svarat sen i onsdags.. akut sms:ade madame M. Hennes råd löd så här:


Haha, gör inget! Han leker svårfångad, gör detsamma. Ingen vill ha vad de kan få, gå ut och umgås med andra, var en person alla vill umgås med så lär han komma springande! X


Så vad i helskotta ska jag göra? Det är säkert madame M som skrämt bort honom! hahah, i matsalen i torsdags så möttes vi romantiskt nog vid grönsakerna. Madame M sa att monsieur B kommer till Sweden på torsdag o att det blir fikamöte på café 60 på fredag. Till det la hon till att jag kunde ta med mig sällskap, som i form av min pojkvän (som by the way inte existerar at the moment), lagom högt så att mr C (som stod sisådär en meter bort, vid le milk ungefär) hörde det fantastiskt bra. Tror mr C nu att jag är innehavare av en existerande pojkvän eller att jag gått runt till alla kompisar o överdrivit hela vår relation till varandra så att alla nu tror att il est mon petit amie? Jekla merde i-landsproblem!


Jag ska bli barnboksförfattare för då slipper man allt vad invecklade känslor betyder!

Ovido - Quiz & Flashcards