kaffe latte med lite kärlek tack

Alla inlägg under juni 2008

Av Filippa - 11 juni 2008 15:16

Å vad jag saknar Candolim! Ser inte den här stranden helt fantastisk ut i solnedgången?

Av Filippa - 10 juni 2008 22:32

När jag blir stor ska jag bli prinsessa av Holland, Storhertiginna av Ryssland eller Grevinnan Hamilton. Detta kom jag, Pontus o exiga-öta-Ara fram till över intagning av bigaroer, jordgubbar, fläderdricka med hallon från café himlavalvet samt mexikanska kex uppe i observatorielunden.


Givetvis kommer det att bli ganska problematiskt att bli Storhertiginna av Ryssland men Påpa visste att den siste tsarens syster, Olga Romanov, flydde till Sweden o här fick hon massa barn. Turligt nog för mig så behöll hon sin titel som prinsessa av Ryssland så då gäller det bara att hooka upp med hennes barnbarn..

Av Filippa - 10 juni 2008 22:06

Är inte de här berlockerna från Thomas Sabo charm club bara helt oemotståndliga?  Känner att jag behöver uppdatera mitt armband o halskedja, men det får bli när ekonomin är lite rikare; de rosa underkläderna kostar 300 kr st o skolådan går på dryga 400 i think. Som sagt, när ekonomin är lite rikare!

Av Filippa - 10 juni 2008 12:14

En liten lippa iklädd klänning likt en prinsessa går att finna på sekretären i biblioteket på Björnsnäs. Där omges hon av ett hov av kungligheter o gamla familjemedlemmar.

Av Filippa - 10 juni 2008 12:06

Jag ska sy någonting av blommigt tyg. Jag drömde till o med att jag sydde en klänning till den kommande balen på skolan (givetvis ihopsnickrad fantasi) av blommigt tyg så ödet vill det. Ödet vill att jag ska sy en blommig fluffig kjol.. Jag måste inhandla tyg.. eller vänta. Om jag inte minns fel så ligger det ett härligt grönt blommigt tyg i garderoben som jag fann när jag rensade mormors gömmor för två jular sedan. Det tyget blir det, det passar min spartama ekomoni för tillfället också (sparar alla pengar till Grekland o Budapest).

Av Filippa - 8 juni 2008 18:38

Kom just hem från spinningen. Det var bara att förse sig med ofullkornig pasta med tonfiskröra o nybakt baguette, muuuums! Nu jevlar vad jag ska ha benmuskler på träningslägret om en vecka!


Kollade mailen, där låg mycket rimligt ett meddelande från mr C. Han sa att studenten var kanonkul, undrade om jag såg något, om jag såg honom, eller om jag var för kort, samt att slutskivan var trist så han gick runt 1.30 Han kanske inte är nån skitstövel trots allt efter vad jag och madame M kom fram till igår när jag tilbringade dagen på balkongen med en bok o ett glas saft fyllt med is.


Maybe he likes me after all..

Av Filippa - 7 juni 2008 23:54

.... BENJAMIN!



Kanonkul!



förlåt, var bara tvungen..

Av Filippa - 7 juni 2008 23:47

Älskar Totto min sötnos! inget slår den alldeles underbara Tottoro! <3

Min fästmö Marre får inte heller glömmas bort! jevlar vad vi ska partaja hon o jag när totto har lämnat bilden för o konfirmeras! ;=)



Ovido - Quiz & Flashcards